Email: czesc@roarplants.pl

Jak opiekować się rośliną od Roar Plants?

W tym miejscu chcemy opowiedzieć Ci, jak krok po kroku będzie wyglądać proces Twojego zamówienia i co zrobić po otrzymaniu od nas rośliny.

Po opłaceniu zamówienia nawet tego samego dnia przystępujemy do jego realizacji. Zazwyczaj czas realizacji zamówienia nie jest dłuższy niż 48 godzin.

Trochę inaczej jest w sytuacji, w której zamawiasz rośliny. Zależy nam, aby wszystkie sadzonki, które wysyłamy, docierały do nowych domów całe i zdrowe. Z tego względu paczki z roślinami wysyłamy wyłącznie w poniedziałki i wtorki. Dzięki temu rośliny nie będą musiały przez weekend leżeć w zimnym magazynie kurierskim.

Jeśli roślinę zamówisz w poniedziałek, to prawdopodobnie we wtorek do Ciebie wyjedzie. Jeżeli w inny dzień tygodnia, to na wysyłkę będzie trzeba poczekać do najbliższego poniedziałku.

Po wysłaniu przez nas paczki zostaniesz o tym poinformowany mailowo.

Zamówienie opłacone, paczka wysłana. Co teraz?

1

Po pierwsze, jeśli korzystasz z opcji paczkomatu, postaraj się odebrać paczkę jak najszybciej. Nie pozwól jej zbyt długo czekać!

2

Paczka jest już u Ciebie w domu. Wiemy, że chcesz jak najszybciej zobaczyć swoją nową roślinę. Pamiętaj jednak, że gdy różnica temperatur na zewnątrz i w domu jest duża, nie powinno się od razu otwierać paczki. Odstaw ją na kilka godzin, aby temperatura w kartonie powoli wyrównała się z temperaturą pokojową. Nagłe przeniesienie rośliny z chłodnej paczki do ciepłego wnętrza to spory stres (kolejny!). Nie rób jej tego.

3

Paczka odstała? Super, możesz otworzyć karton i rozpakować roślinę. Usuń taśmę z doniczki i po prostu ciesz się nową roślinką. Wszystkie sadzonki podlewamy dzień lub dwa przed wysyłką, nie powinna więc potrzebować wody przez kilka najbliższych dni.

4

Znajdź dla swojej rośliny odpowiednie stanowisko i przez najbliższy tydzień nie przestawiaj jej ani nie przesadzaj. Pozwól jej na aklimatyzację w nowym miejscu. Przesadzanie tuż po transporcie to jeden z najczęściej popełnianych błędów. Nie musisz się martwić o swoją roślinkę. Większość naszych sadzonek wysyłamy w podłożu wulkanicznym Lechuza. To podłoże bardzo wysokiej jakości, nawet jeśli docelowo nie chcesz trzymać rośliny w tej mieszance, nie przesadzaj jej co najmniej przez tydzień. Zalecany przez nas okres aklimatyzacji to 3-4 tygodnie.

Moja roślina przyszła w kamienistym podłożu, co z nim zrobić?

Większość roślin wysyłamy w podłożu wulkanicznym o nazwie Lechuza PON.

To bardzo dobre podłoże dla osób, które mają tendencję do przelewania roślin. Zapewnia ono korzeniom dużą ilość tlenu i bardzo szybko wysycha.

Jeśli chcesz, po czasie aklimatyzacji możesz przesadzić roślinę do dowolnej mieszanki, możesz ją jednak zostawić w Lechuzie na stałe. To bardzo proste w obsłudze podłoże, na pewno szybko zauważysz, kiedy roślina wymaga podlania.

Poza tym to dobra alternatywa dla ziemi. Rośliny w tym podłożu są bardziej odporne na choroby i szkodniki.

Lechuza PON ma w swoim składzie nawóz długodziałający, więc od dnia otrzymania rośliny przez około trzy miesiące nie musisz jej nawozić.

Jak podlewać Lechuzę?

1

Po pierwsze podlewanie od góry tak jak tradycyjne podłoże. Rób to, gdy Lechuza przeschnie. Kiedy jest, sucha staje się lekka i zmienia kolor na bardzo jasny. Wilgotny PON jest ciężki i ma ciemnoszary kolor. Częstotliwość podlewania zależy od warunków, które masz w domu i konkretnej rośliny. Jednak raczej nie powinno być to częściej niż 1-2 razy w tygodniu.

2

Lechuzę możesz również stosować do hydroponiki, wszystkie rośliny, które wysyłamy w PON’ie, są do tego odpowiednio przygotowane, mają dobrze oczyszczone korzenie. Na początku przygody z hydroponiką wystarczy Ci osłonka z 2-3cm wody na dnie. Doniczkę z rośliną umieszczasz w osłonce i gdy woda wyparuje, dolewasz nowej. Więcej o hydroponice przeczytasz tutaj.

Warto wiedzieć

Jeśli na jakimkolwiek z tych etapów będziesz mieć problem z rośliną, możesz skorzystać z naszego supportu. Wystarczy, że napiszesz do nasz na czacie, podasz numer swojego zamówienia i opiszesz problem wraz z dołączonymi zdjęciami. Postaramy się jak najszybciej Ci pomóc.